søndag 13. desember 2009

Umulig å komme seg til drømmeland.

Her kjem en liten sann fortelling.

Klokken passerer 0100, og vi gjekk og la oss.
Så lå vi i senga og pratet litt og holdt rundt kvarandre, vi viste at det var siste natten ilag på lenge, eller aldri meir, plutselig sovnet vi.

Plutselig våknet vi over at noken kjem inn på rommet og roper navnet vårt.
Dei ville ha litt vin og øl fra oss.. Klokken var da 0430.
I øse som vi var sa vi bare ta. Penger skulle vi få igjen.

Folk kjem strømmande inn døra, og musikk blir satt på full guffe og bassen er på fullt, og folka må rope til kvarandre for at dei skal kunne overdøve musikken.
Eg sendte fint ei melding, "kan du skru ned musikken?", og musikken vart skrudd ned. Iallefall nok til at eg kunne komme meg inn i drømmeland igjen.
Men så kom det fleire folk inn døra, og musikken vart skrudd på fullt igjen.
Da fant vi ut at det gjekk ikkje an å sove på soverommet, og vi gjekk inn på stova for å prøve å sove.
Klokka var da 0530.

Eg fekk ikkje til å sove med det første, for plutselig var eg lys våken og svolten. Så eg gjekk og lagde meg noken skiver: makrell i tomat på brødskive.
Idet eg går fordi nachspielet hører eg bare masse tull og tøys og masse musikk. Eg rister på hode og går inn på stova.

Der ligger han allerede og sover, skjønner ikkje korleis han klarte det, eg hørte fortsatt musikken fra det andre rommet, og det ble høgare idet KINGS OF LEON- SEX ON FIRE blir satt på.
Eg spiser opp maten min, drikker opp vannet mitt og legger med nedpå.
Mens eg ligger der halvvåken og hører på to forskjellige musikksanger om gongen, klarte eg på ett eller anna underlig vis å havne i drømmeland.

Men der var eg ikkje lenge.
Rundt 0730 våkner eg igjen, ryggen verker, babyen sparker og krampe i beina.
Eg bestemmer meg for å legge meg inn i sengen igjen og be til Gud at de på det andre rommet har skrudd ned musikken.

Idet eg går ut av stova, ser eg at stovedøra står på gløtt, kan ikkje å huske at vi hadde døra bare litt igjen, syns no å huske at vi lukket den helt.

Så ser eg det, det ligger en vilt fremmed person i senga. Og han har tatt opp heile sengen og.
Eg går inn til nachspielet for å finne noken til å hjelpe meg med å fjerne den fremmede. Eg må ha sett litt komisk ut, hår til alle kanter, sånn som alltid om morgonen, en tynn t-skjorte uten BH under, og en alt for stor joggebukse og uten sokker. Og helt sikkert sminke utover heile ansiktet. (det siste har ikkje eg sjekket ennå, fordi eg ikkje tør.)
Idet eg kjem inn på rommet snur alle sammen mot meg. Eg spør fint om noken kan hjelpe meg med den tullingen som sover i senga.

En person reiser seg fint opp, ser på han at han er full, klokken 0730 om morgonen!
Vi prøver å vekke tullingen, og det klarer vi. Men han kjem ikkje seg opp. Eg blir lei av å vente på at han skal komme opp av seg selv, så eg går inn igjen eg, for å finne han som kunne hjelpe meg.
Men neida, han var gått og lagt seg og da måtte eg finne noken andre til å hjelpe meg.
Fant kompisen til tullingen. Han var hjelpsom nok, fekk han ut av senga og.
Så eg la meg fint på plassen min og prøvde å komme inn i drømmeland igjen.

Men det var helt umulig. Volumet og bassen fra det andre rommet var alt for høgt. Eg fant fram iPoden min og satte på den. Eg fekk vel en halvtime i drømmeland, så kjem tullingen inn igjen. Han hadde mistet nøklene sine og ville lete. Eg fortalte han at dei ikkje var der.
Han går ut.

Par minutter senere kjem han inn igjen, han ville leite meir grundigare.
Men fant ingenting. Skuffet går han ut, eg hører han banner som bare det fra det andre rommet.
Så blir det stilt. Endelig tenker eg. Endelig får eg sove. Klokka? Den var da 0915.
1030 begynner dei på'n igjen. Da fekk eg nok og sto opp.

Får heller ta igjen tapt søvn når alle sammen er vekk.

3 kommentarer:

Erlinda sa...

Hahahahaha, offameeeg!

Ørjan The Man sa...

Skal ikkje eg få litt kreditt ein gong ? :D Prøv å ha ein slik awesome fest då ? =)

Medusa sa...

Joda ørjan. takk for at du hadde en awesome party, bare folka dine som ikkje var så awesome...
særlig han tullingen...