torsdag 24. desember 2009

Med fiskekrok i halsen og Musevisa på radio.....

Yey, it's christmas!

Våkna i god tid før Askepott begynte.
Dvs eg bråvåkna.
Eg hadde en sånn underlig underlig drøm.

Eg drømte at eg av en eller anna grunn svelgte en fiskekrok med fisketråden stikkande ut munnen for eg skulle vist dra kroken opp igjen. Men så hadde eg vistnok gått en heil dag med den kroken i halsen/magen da, også kom musevisa på i drømmen. Eg hørte iallefall musevisa, og det fekk meg til å tenke på kroken eg hadde inni kroppen. Så eg fant fram tråden som stakk ut munnen, og dro i den, og da bråvåkna eg. Og det rare var at eg våkna med en sår hals. Eg hater sånne sanndrømmer.
Også da eg kom ned på stova, så sitter onkel og siri og ser på julemorgen, også kjem musevisa på med en gong eg kjem inn døra.
Rart..

Eg skylder på babyen eg, for at eg har sånne rare drømmer.

Men no er no iallefall snart alt klart til jul.
Pappa skal snart til å begynne på maten.. Eg bare elsker lukten av julemiddag i hus. Pinnekjøtt.. Ribbe.. Surkål..
 Eg håper egentlig litt på at ut på kvelden så kjem snøen dalande ned mens vi opner pakker ved peisen. Det er alltid koselig det.

Og på denne tiden neste år har eg ei lita jente som kjem til å krype rundt i stova og opne pakkene før tida. Hehe... Eg gleder meg.



0 kommentarer: