torsdag 12. november 2009

Har DU kontroll på dine unger?

Steike tid for en fin morgen... Fekk litt sånn julefølelse da eg våkna, manglet bare snøen..
Det er kaldt ute, så derfor holder eg meg inne, sola skinner, så lurer på om eg skal ta meg en liten tur ut etterpå... Når eg har fått varmen i meg først.. Har fyrt opp i peisen og heile greia.. Eg og gutane var på plantasjen igår og kjøpte 12 sekker med sånn vedbrikker heite det... Det begynner å brenne fortare enn ved, varer lengre enn ved og varmer bedre enn ved... 12 sekker med vedbrikker. Kvar sekk veier 10kg, og prisen kom på 400kr ;)
 billig billig billig seie bare eg...
forhåpentligvis har vi vedbrikker fram til jul...

Eg fyrte litt i ovnen igår kveld før eg gjekk og la meg, for da vart det varmt på soverommet. Så vi sov goooodt inatt...

Eller, han sov godt heile natta, eg våkna 03.22 fordi eg hørte en forferdelig lyd utenfor, på gata. (Eg huska tidspunktet veldig godt fordi eg tenkte at dette skal i bloggen med en gong eg våkner.)
Det var noken som sang, forferdelig. Først trodde eg at eg hadde bare drømt om ho Edit, du veit, ho kona i Allo Allo som synger så forferdelig? Men neida, det var TRE Edit-er utenfor vinduet vårt. Gjekk og sang og trallet midt på natta og vekte sikkert heile nabolaget. Plutselig hører eg at dei sparker i søppeldunker, utløser noken alarmer på biler mens dei gjekk nedover gatene. Men dei synger og traller vidare.. Så stoppet de opp et lite øyeblikk, og eg hører stemmene deira.  Og eg tenkte:  Å herregud, er det bare noken ungdomsskule elever? 
For dei hørtes ikkje så gamle ut, en av dem var allerede komt i stemmeskifte.
Eg tenkte også på kva foreldra ville ha sagt dersom dei viste kva barna deira gjorde på midt på natta i Bergen by. Eg har no hørt om tilfeller der ungdommen later som at han går og legger seg, også sniker han seg ut etter at foreldra har gått og lagt seg, går ut med kompisene sine og lager litt j***lskap, også sniker seg inn i seng igjen før foreldra våkner. Kan hende det var noke dissa ungdommene gjorde og...
Ungdommer no til dags, går rett og slett ikkje an å tilfredsstille deira rebelske behov....
Ikkje må dei tro dei er kuuuule heller, for det er dei ikkje.. Bare stokk dumme....  

0 kommentarer: