mandag 26. april 2010

Gratulerer med dåpsbarnet (til meg)

For en dag! A wonderful day!
Vi har hatt dåp idag. Igår brukte vi tre timer på å pynte lokalet, og idag var vi der i fem timer.
Vi spiste maasse god mat, masse god dessert, og fekk masse fine gaver.
Mariann fekk et fantastisk flott leiketeppe som er laga for hand, fem nydelige smykkeskrin, to nydelige smykker, et armband, to bamser, en rangle, organiske klede, money money money, dåpsattest beholder, dåpsfat, sølvkopp og dåpsalbum. Masse nydelige ting. (Bilder kjem ut etterpå)

Så no er no vi alle her heime ganske så utslitt. Vi er trøtte og slappe, og gjer ikkje på den dritt! Vi er faktisk usosiale med kvarandre :P Men det tar vi nok igjen imåra.

Men mamma og tantene mine fortsetter festen dei. Akkurat no sitter dei oppe på loftstua og synger karaoke. Og eg må bare sei: filippinske kvinner + champange + bacardi + karaoke = noot good. Rart Mariann har klart å sove seg gjennom heile kvelden.

Mariann har egentlig sove i heile dag. Sov gjennom heile gudstjenesten, sov mesteparten av dåpsfesten, men når ho var våken så sjarmerte ho alle i senk. Ho var så snill idag. Men kan tenke meg at ho er like trøtt som mammaen sin. Eg får vel ta også lage til noke melk til ho og vekke ho så ho får i seg mat.

Meg også lisjejenta mi, Mariann. Ho har på seg en dåpskjole som er over 100år gammal og farfaren hennes vart døpt i den for 60år sida, og det er 10 år siden sist kjolen var brukt, og da var den også brukt på samme dag, den 25.april 2000. Det er en lang historie bak dinna dåpskjolen, og dåpskjolen er jo bare så fantastisk vakker.
Men da var det snart natta for meg.

Natta!

0 kommentarer: